یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش قیمت دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ «طرح ساماندهی کارکنان» قبل پایان کار مجلس یازدهم تمام شود رهن و اجاره در منطقه الهیه مشهد چقدر است؟ + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود آخرین تغییرات درباره زمان واریز یارانه معیشتی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

گزارشی از گرانی گوشت در بازار مشهد | دلال‌ها گوشت را از سفره مردم ربودند! +فیلم

  • کد خبر: ۱۵۱۴۱۰
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴
  • ۴۹
گزارشی از گرانی گوشت در بازار مشهد | دلال‌ها گوشت را از سفره مردم ربودند! +فیلم
افزایش بی‌سابقه و غیرطبیعی قیمت گوشت قرمز این روز‌ها وضعیت بحرانی را در بازار توزیع این کالا ایجاد کرده است، به طوری که قیمت گوشت قرمز در بازار مشهد حالا به نزدیکی نیم میلیون تومان رسیده است!

به گزارش شهرآرانیوز، این روزها و بعد از بالا رفتن قیمت دلار ، حالا مردم با شوک دیگری روبرو شده اند و آن افزایش سرسام آور قیمت گوشت قرمز می باشد. شرایطی که باعث شده است تا مردم گلایه های زیادی را نسبت به این موضوع داشته باشند به ویژه اینکه بررسی های خبرنگار ما نشان می دهد که ، عمده دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار کاهش عرضه دام زنده و البته نقش پررنگ دلالان در قیمت گذاری می باشد، که همین امر در کنار عدم مدیریت و نظارت صحیح سبب شده، در بازار مشهد قیمت گوشت گوسفند به نزدیکی نیم میلیون تومان برسد!

خبرنگار شهرآرا نیوز در چند روز گذشته برای بررسی این موضوع به بازارهای گوشت مشهد در مناطقی همچون خیابان آیت الله عبادی و همچنین خیابان میلاد (استقلال) سر زد . در بررسی میدانی کاملا مشهود بود که افزایس قیمت گوشت گوسفند باعث شده بود تا عملا فروشگاه ها و قصابی ها نسبتا خالی باشد و مردم نیز به دلایل مختلف نتوانند گوشت مورد نیاز خود را همچون همیشه تهیه نمایند.  

این در شرایطی بود که بسیاری از فروشندگان و عرضه کنندگان، کلید حل این مسئله را در کارگاه ها و مراکز توزیع گوشت مشهد می دانستند و مردم نیز از این افزایش قیمت ها گلایه مند بودند. 

برای بررسی دقیق تر موضوع خبرنگار شهرآرانیوز به سراغ متولیان چند کارگاه و مرکز بزرگ توزیع گوشت قرمز مشهد رفت. جایی که دام زنده پس از کشتار و پیش از رسیدن به مراکز عرضه گوشت ، به این کارگاه ها منتقل می شود تا با توجه به درخواست و میزان مورد تقاضای مراکز عرضه ، قطعه بندی و یا بسته بندی شود و پس از آن به دست مشتری برسد.   

 

قیمت بالا خوراک دام، حضور دلالان در کشتارگاه ها و صادرات غیرقانونی

حبیب زهرایی یکی از توزیع کنندگان گوشت قرمز در مشهد درباره علت گران شدن قیمت گوشت قرمز می گوید: متأسفانه در روزهای اخیر شاهد بالا رفتن قیمت دام و به دنبال آن گران شدن گوشت تازه بوده‌ایم. گران شدن خوراک دام، دامدار را مجبور می‌کند که مال خودش را به قیمت بالاتری به فروش برساند. البته صادرات غیرقانونی و بدون برنامه دام هم یکی دیگر از دلایلی است که باعث شده این روزها عرضه دام با مشکل مواجه شود و کاهش یابد. کم شدن عرضه و بالا بودن تقاضا در بازار منتج به افزایش قیمت می‌شود و این اتفاق از ماه‌ها قابل پیش بینی بود.

وی در ادامه افزود: متأسفانه در این شرایط دلالان و واسطه ها هم نقش بسزایی در بالا رفتن قیمت گوشت قرمز دارند. دلال با همکاری مالدار بدون هیچ قاعده‌ای در کشتارگاه قیمت را تعیین می‌کند و همین کار را خراب می‌کند.

زهرایی که این شغل را از پدرش به ارث برده در ادامه به نکته جالبی اشاره می کند و می گوید: الان دلال پیش بینی هواشناسی را چک می کند و روزی که هوا برفی یا بارانی باشد را برای خودش نشان می‌کند. یک روز قبل از اینکه هوا برفی شود، دام را از شهرستان به مشهد می‌آورد و در گاش (محل نگهداری دام) نگه می‌دارد. روز بعد که هوا برفی می شود و جاده ها امکان تردد ندارند و دامی به بازار مشهد وارد نمی‌شود، این دلال است که دام را وارد بازار می‌کند و به قیمت دلخواهش به فروش می‌رساند.

وضعیت بازار از مدت‌ها قبل قابل پیش‌بینی بود

حمید عربی هم یکی دیگر از توزیع کنندگان گوشت قرمز در بازار سپاد مشهد است که از وضعیت موجود شاکی است. او در مصاحبه با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: شرایط در بازار از مدت‌ها پیش قابل پیش بینی بود و کسی که تجربه کار در این بازار را داشته باشد به راحتی می‌توانست این روزها را حدس بزند. متاسفانه اصلی ترین دلیل بالا رفتن قیمت گوشت قرمز در ماه‌های اخیر عدم نظارت و برخورد قاطع با دلالان است.

وی در ادامه افزود: نه تنها مردم بعنوان خریدار در این چرخه، که حتی ما بعنوان توزیع کننده هم از این وضعیت رضایت نداریم. وقتی یک شهروند به ما مراجعه می‌کند و قیمت گوشت را می‌پرسد و با سر پایین بدون خرید کردن می‌رود، همه ما ناراحت می‌شویم.

او به بحث افزایش نجومی قیمت در بازار اشاره می کند و می‌گوید: از مدت ها قبل و با کشتار بدون برنامه و غیر کارشناسی شده دام های مولد میشد این روزها را پیش بینی کرد‌. زمانی که دامی برای عرضه وجود نداشته باشد، قاعدتا باید شاهد این افزایش قیمت ها باشیم‌. همه چیز هم روشن است و برای اینکه مردم بدانند کافیست یک روز ساعت ۴ صبح به کشتارگاه بروید تا همه چیز را ببینید. حضور پرشمار دلالان و همکاری دامداران و دلالان باعث می‌شود تا قیمت ها بدون هیچ دلیل و منطقی بالا برود.

شرایط موجود به گردشگری مشهد هم ضربه می‌زند

مهدی زهرایی یکی دیگر از کارگاه داران توزیع کننده گوشت قرمز در سطح شهر است که او هم در بازار سپاد مشهد فعالیت می‌کند. او معتقد است عدم نظارت بر بازار و وجود دلال در کشتارگاه عامل اصلی گران شدن قیمت گوشت قرمز است.

او همچنین گفت: متأسفانه در ماه های گذشته شاهد کشتار دام های مولد بودیم، البته این کشتار با مجوز اتحادیه رقم خورد و حالا شاهد کم شدن دام در بازار هستیم. وی معتقد است اگر بازرسان اتحادیه و تعزیرات در ساعات اولیه صبح در کشتارگاه حاضر شوند می‌توانند با دلالان مبارزه کنند و دست آن‌ها را کوتاه کنند.

این توزیع کننده گوشت در ادامه افزود: هفته گذشته دام زنده در بازار با قیمت کیلویی ۱۲۰ هزارتومان معامله می‌شد، فردای آن وقتی به بازار می‌رفتی باید همان دام را با قیمت کیلوی ۱۴۰ هزار تومان میخریدی و این تعرفه و افزایش قیمت صرفا از سوی دلالان اتفاق میفتد.

وی در پایان افزود: در یک ماه گذشته میزان فروش ما به یک سوم رسیده و این اتفاق جدا از تبعات اقتصادی که برای ما دارد، آثار اجتماعی جبران ناپذیری هم دارد. کم شدن فروش ما یعنی تعطیلی رستوران های طرقبه، شاندیز و حتی سطح شهر مشهد. بیکاری حداقل ۴تا ۵ سرپرست خانواری که در هرکدام از این اماکن فعالیت می کنند نتیجه تعطیلی این مشاغل خواهد بود. از یک ماه دیگر تعطیلات عید نوروز و پشت سر آن ماه مبارک رمضان شروع می‌شود. بالا بودن قیمت گوشت قرمز و تعطیلی رستوران‌ها مطمئن باشید در کاهش ورود زائر به شهر مشهد تاثیر می گذارد. گردشگری در شهر مشهد که بعنوان دومین کلان شهر مذهبی جهان شناخته می‌شود، یکی از بازوهای اصلی و ارکان حیاتی حفظ شرایط اقتصادی است، که با این روند احتمالا شاهد ضربه خوردن این صنعت هم خواهیم بود.

مشکل بازار در نظارت غیراصولی است

با این وضعیت به نظر می‌رسد دلیل اصلی بالارفتن قیمت بی قاعده گوشت قرمز عدم نظارت صحیح بر کشتارگاه هاست. شاید بازرسی هایی در سطح شهر صورت بگیرد و تعزیرات اماکن و مغازه های توزیع گوشت را رصد کنند، اما این نظارت باید از یک مرحله قبل تر و در کشتارگاه ها صورت بپذیرد.

همچنین دولت باید با برنامه های حمایتی، خوراک مورد نیاز دام را تامین کند تا آذوقه مورد نیاز دامدار که با نرخ ارز وارد می‌شود، با قیمت مناسب تری در اختیار دامداران قرار بگیرد. فارغ از بحث بالارفتن قیمت ارز که منتج به گران شدن خوراک دام شده، اصلی ترین دلیل رشد بی‌سابقه و غیرمنطقی قیمت گوشت قرمز، دست داشتن دلالان و قیمت گذاری آن‌ها در بازار است.

براین اساس باتوجه به حضور پررنگ افراد واسطه در کشتارگاه‌های شهر و خرید و فروش دام توسط ایشان، قیمت بدون هیچ دلیل و منطقی روزانه افزایش می یابد و کار تا جایی پیش رفته که قیمت دام زنده در ۴۵ روز گذشته از کیلویی ۷۵ هزارتومان به کیلویی ۱۸۰ هزار تومان رسیده است.

اکثر توزیع کنندگان گوشت در سطح شهر از تصمیمات نادرست و عدم حمایت نهادهای وابسته از جمله تعزیرات و اتحادیه شاکی هستند و معتقدند در صورتی که نظارت دقیقی روی کشتارها صورت بگیرد تا حدودی می‌توان جلوی این افزایش قیمت را گرفت.

تعداد بازدید : 2884
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۳
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
0
25
دلال ها گوسفند راربودند دلالها مسکن راروبودن دلالها دلار وطلا راگران کردن دکی پس دولت چی حتما دلالها خوردن وبردن بابابه دین به پیغمبر به داد مردم برسید دست این دلالها های کفتار صفت راکوتاه کنید تامردم نفس راحت بکشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
دقیقا همینه
m,s
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
کدام دلال من دامدار بره میبرم کشتارگاه یک کرایه برابردن گوسفندی ۳۰هزارتومان ازمن میگیرن که فقط باسکول میکنن بهش میگن حق عمل یکبارمیبینی گوسفندزیادامده ۲روزتونوبت اجاره غرفه کاه که الان کیلوی ۶تومنه انجا کیلوی ۲۰تومنه مجبورم بگیرم اگه ۲روزمالم انجا بخوابه هرگوسفندی ۲تا۳کلیوکسری بار دارم خب اینهاحساب کن با الافی خودم پس مالم میدن مامیگیم چوبدار یادلال ان میادتودامداری کیلوی ۲تومن ارزانترازقیمت روز کشتارگاه میخردیاتوکشتارگاه هرکس طرف حساب خودش داردمن نمیتونم مستقیم باقصاب معامله کنم چون هرروزی که من مال ببرم کشتارگاه ان قصاب معلوم نیست مال ازمن بخرد وووووهزار دلیل دیگه صبح ساعت ۵که کشتارشروع میشه کشتارگاه نرخ مصوب میکنه مثلا۱۲۰هزارتومان حالا اگه بره من چاق باشه شاید۵تومن بیشتربخرن چون زیرزنی ندارد اگه لاغرباشه ۵تومن ارزانترچون زیرزنیش زیاد پس قیمت مصوب کشتارگاه تعیین میکنه نه دلال اگه شما نرفتی کشتارگاه من حداقل تو هفته ۳روزکشتارگاه هستم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
دلال کجا بود حرف خنده دار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
دلال ها چه کسانی هستند؟ منم ، شمایید ، مردم اند ، دولته ، خود بازرسین و کنترل کننده ها هستند ؟ آمریکاست ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
0
15
اتفاقا دولت بی عرضه گوشت و بقیه اقلام را از سفره ی مردم و کشور دزدید نه دلال
زنده گی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
0
24
پر پر کلاغ پر، پر پر میوه پر،، پر پر سلامتی پر
خداحافظ زندگی خداحافظ سلامتی و سلام بر فقر و نداری و بیماری
سید محرومان ما را از همه چیز محروم کرد
ناشنا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
0
21
باسلام به مسعولین بگید گرانی گوشت ودلار نقشه خودتون هست یک روز گفتید سلطان سکه اعدام کردید وگوشت دلال گران کرده ودلار هم باز دلال پس شما چکاره هستید اینها همه نقشه بازی خود دولت هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
0
14
گوشت به سوریه داده می شود علت گرانی بلعیدن و صادرات به سوریه هست
ح ج
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
0
15
چقدر اون کسی که این خبر را نوشته بی سوادی به خدا به جای این که از قیمت گوشت 2ماهه خبر می‌نویسید از قیمت ماشین و خانه و بقیه اجناس هم یک خبر تهیه کنید 2ماهه که در مورد گوشت صحبت می کنید یک گرم طلا شده 2400 اون وقت توقع داری گوشت در همون قیمت اول باشه دلار شده 50000هزار تومان اون وقت توقع داری مالدار زحمت کش ما بیاد ضرر کنه اصلا شما از قیمت نهاده ها هم خبر داری داداش
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
0
15
دلال ها خوردن و بردن ؟!پس نقش این دولت چیه؟در عرض یکسال ۳ برابر شد کوشت-مردم به تباهی رسیدند-ظلم هم حدی دلره ؟
عیسی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
13
باسلام.سال‌93گوسفندبودجفت‌4میلیون‌جوکیلویی‌هزارتومن‌سی‌تاگوسفندمیشد60میلیون‌تراکتورصفرفروگوسن‌‌هم‌شصت‌میلیون‌الان‌تراکتور500میلیون‌‌جوکیلویی‌15هزارتومن‌گوسفندجفت‌12میلیون‌سی‌تاگوسفند180میلیون‌باهمین‌گرانی‌ایایه‌چرخ‌تراکتورهم‌میشه که‌اینقدرمیگین‌گران‌شده‌گوسفندبایدبشه‌جفت‌20میلیون‌ماهم‌علوفه‌بخوریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
16
خوبه والا .همیشه دنبال یکی هستند که تقصیر ها و بی عرضگی هاشون و بندازن گردنش .اگر دلال ها اینقدر قدرت دارند .که زور مسیولین ما بهشون نمی سه ،لطفا تشریف ببرند مسیولین تا دلال ها کشور و اداره کنند .پدر مردم و در آوردید .
Amir
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
13
چرافرافکنی می کنید این قضیه تورم وگرانی پدیده بی عرضگی وفسادحکومتی است که داعیه رهبری جهان اسلام را دارد وخودرادرجنگ با استکبار موفق می داند درحالی حتی عرضه کنترل ارزش پول ملی خود راندارد،فقط پز وافاده دارد همانندطبل توخالی،فقط رجز می خوانندولی درچنته چیزی ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
1
13
دلال‌ها باعث همه گرانی ها. مسئولان دولتی هم فقط وعده سر خرمن برای ارزانی می‌دهند، وای اسفا. برای ما ملت
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
17
چرا یه عده خودشونو زدند به حماقت،دلال و گرانی کجا بود ،به جو کیلویی ۱۵ هزار تومان قیمت تمام شده دام همینه
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
13
فقط میتونم بگم خداحافظ زنده مانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
13
دلالان گوشت را از سفره مردم ربودن اقا خجالت بکشید پس مسولین چه غلطی میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
دولت دست دلال ها باشه صد برابر بهتره
کیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
موندم حرام زاده ها مسلمان نیستن مگه .می‌ندازن گردن دولت آخه دولت شده تنها یه عالمه دشمن حرام زاده
محمودمحسنی کیا دامدار
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
بادرودوسپاس من خودم دامدارم اخه مسولین خودشون دلال هستند وپیش بینی همچین روزی رو مکردن گوشت وارد می کنند دو دلار به مردم میدن شش دلار کجا دنیاهمچین سودی ،مردم بدبختم صف بکشن گوشت مردار بخورند،بعد یه سوال چرا کشوارهای اطراف ما کوسفند ما رو گرون می خرند چرااونا ارزون وارد نمی کنند یه جای کار میلنگه
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
1
14
غلط کردی ک دلال ربوده اذوغه همروزب روز داره بالا تر میره حرف مفت میزنید بیایید از دامدار نقدی بخرین ب مردم هر قیمتی دوست دارید بدین نه ک برید گوشت اشغال وارد کنید بدین مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
اینا به برکت قرارداد با عراق هست که دام زنده ببره
و کاهش ارزش پول که صادرات را به صرفه کرده
هشدار همتی همین بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
11
دلال بهانه است ، کلمه ای است که همه تقصیر ها رو گردن اون بندازند ، خود آقایان گران میکنند . خیلی ساده است. ناظرین هم فقط نیایند ...
مستمری بگیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
6
با این گزارش که پخش شده فقط بالا رفتن گوشت بخاطر اینکه دولت خواب تشریف دارند فیلم گویا بیان گر این است در میدان دام مشهد دلال قیمت دام را مشخص میکند و حتی یک نفر از دولت هم نیست دولت مثل اینکه خسته شده شاید هم همه میخواهند پشت میز بنشینند از زیر کار شانه خالی کنند چون در خود دولت هم نظارتی نیست حالا قدر دولت قبل را میدانیم حداقل در دولت قبل گوشت کیلویی110 تومان بود
ع
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
7
چرا دلال ، دلال وزارت جهاد و کشاورزی و ... هستند چرا فکر مردم منحرف می کنید بهتر بود می گفتید نقش دشمن درافزایش گوشت !!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
به غیر بدبختی فلاکت هرج ومرج آخه این هم شد زندگی شب می‌خوابی صبح یک قیمت دیگریست فقط احمدی‌نژاد در حقیقت هشت سال خدمت به معیشت مردم داشت الان گوشت خانه ماشین همه وهمه چیز پاروگاز هست چرا حالا صدای مردم بلندنمیشه بنازم به ریاست جمهوری احمدی‌نژاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
4
دلال کجا بود،بهانه های همیشگی مسئولان برای مقصر کردن بقیه وبی گناهی خوشون.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
1
3
دلال کجا بود،بهانه های همیشگی مسئولان برای مقصر کردن بقیه وبی گناهی خوشون.
کمال
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
0
هر چی مردم دولت را با تظاهرات علیه غرب امریکا حمایت کردن دولت فشار بر مردم را بیشتر میکنه با هر شعار دادن علیه غرب دلار هزار تومان گرانتر شد چرا مردم خودشون را گول میزنن
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
0
0
وقتی قرارداد با عراق میبندن برایی صادرات دام
به لهانه زیادی تولید همینه
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
0
2
خودتان نمیتوانیدکنترل کنید دلال چه کاره هست
ناظر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
1
2
شکم وچشم دلالها رافقط مرگ سیرمیکند آنهم اگر تشنه وگشنه وزخمی زیرآوارساختمان چندطبقه مدفون شده باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
0
3
خودتان گوشت آهو میخورید وبدبختی ملت می اندازین تقصیر آمریکا
فریبرز
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
0
1
سلام
چرا بخشی از وزارت اطلاعات دنبال این دلالها نمیرن پیدا کردن اینها مثل ابخوردن برای وزارت اطلاعات ورود کنن پیدا کنن جلوشون رو بگیرن اگر واقعا دلالی این وسط هست چرا اجازه میدن یکسری با نون مردم بازی کنند به نفع خودشون این عواقب جبران ناپذیری در اینده برای کشور خواهد داشت لطف کنید رسیدگی کنید و شوخی حساب نشود
رحیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
0
3
مردم مرغ وگوشت قرمز نخورند چی بخورن برن بمیرن از گرسنگی بی غیرتا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
0
1
علت گرانی همه چیز از صادرات است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
0
1
اخه مرد حسابی دامداران دوسالی که به گدایی افتادن چرا بازرس نرفت بگه کیلویی چندی دامی هم مونده مگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
0
0
اخه مرد حسابی دامداران دوسالی که به گدایی افتادن چرا بازرس نرفت بگه کیلویی چندی دامی هم مونده مگه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
0
1
دربورس به اسم کشف قیمت خودروسازهای دولتی ماشین 200 ميليوني را 500 میلیون میفروشن حالا شما دنباله چی میگردین اونا هم کشف قیمت کردن وقتی دلار میشه ۵۳ معلوم در ایند چه اتفاقی برای همه اجناس خواهد افتاد
قاضی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
1
2
علت گرانی به خاطر بی کفایتی مسئولین
علی
Germany
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
0
2
چرا گرانی رو میندازین گردن دلال ها،سه ساله از دامدار حمایت نمیشه،همه دام های مولد و دادن رفت کشتارگاه حالا گرانی میندازن گردن بقیه،تقصیر ما بود دامدار شدیم
علی
Germany
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
0
0
چرا گرانی رو میندازین گردن دلال ها،سه ساله از دامدار حمایت نمیشه،همه دام های مولد و دادن رفت کشتارگاه حالا گرانی میندازن گردن بقیه،تقصیر ما بود دامدار شدیم
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
0
1
سلام چرا همه رو به دلالان نصبت میدین بره تو مدت چند ماه از کیلویی ۶۵هزار تومان شده کیلویی ۱۸۵هزار تومان من از اردیبهشت قیمت بره رو تا کیلویی ۱۲۰تومان پیشبینی میکردم مشکل نبود مدیریته و این که هیچ کسی نیست که بفکر باشه
بنام وطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
0
1
دلالها ربودن!!!؟؟؟خدایی خودت شرمت نیومد این تیترو زدی؟دلال کیه؟کی باعث بالا رفتن قیمت کالاها ی اساسی مردم تو این چهار دهه کذایی شده؟بابا با دسته کورا طرف نیستید که؟شماها روزنامه نگارید خیر سرتون،شرافت کاریتون کو؟برای کی میخوایید خوش رقصی کنید؟
کرمانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
0
2
خوشبختانه مردم به نخوردن و نخریدن و زنده نماندن دارند عادت میکنند
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
0
0
خوددولت دلاله ادم تعجب میکنه سربازان کمنام امام زمان مج دست این افرادها رانمیگیره
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
0
0
خوددولت دلاله ادم تعجب میکنه سربازان کمنام امام زمان مج دست این افرادها رانمیگیره
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->